Dimecres, 12 de juny, a les 20.30 hores, el cantautor català presentarà el seu nou treball, 'Festa Major', des de la terrat del Castell de La Suda

L'endemà, 13 de juny, la terrassa de La Llotja  acollirà l'estrena de 'La hora del ritual', una dansa innovadora de Juan Carlos Lérida

Cesc Freixas donarà el tret de sortida als Terrats en Cultura, una iniciativa de l'associació sociocultural Coincidencies amb la col·laboració de la Fundació Públic Teatre de la Llotja, que per primera vegada arriba a Lleida, Dimecres, 12 de juny, a les 20.30 hores, el públic podrà gaudir de la presentació del nou treball del cantautor català, Festa Major, des del terrat del Castell de La Suda. Es tracta d'un repertori que inclou cançons com ''Aigua'', ''Cercavila'', i ''Prego'' que celebren la vida a través dels símbols populars que uneixen com a comunitat.

L'endemà, 13 juny, a les 20.30 hores, la terrasa de La Llotja acull l’estrena de La hora del ritual, on la dansa i el flamenc empíric de Juan Carlos Lérida es fusionen per presentar una peça amb gestos quotidians i comportaments rituals de l’acte de cuinar. Un punt de trobada escènic, on Lérida i Marina Monsonís, artista transdiciplinar especialitzada en les arts culinàries, es deixaran travessar per la temporalitat, els ritmes, els sons i les olors d’aquest acte compartit.

El preu dels espectacles és de 12€ (1espectacle), 20€ (2 espectacles), i 32€ (3 espectacles). L’entrada inclou una consumició. Les entrades es poden adquirir als webs del Teatre de la Llotja, LaTemporada i Coincidències.

Terrats en Cultura a l'Horta

Els 'Terrats en Cultura' proposen una doble secció de cabaret per a l’últim cap de setmana de juny a l’Horta. El dissabte 29 de juny a la Cooperativa Sanui Fruits, es podrà gaudir de l’estrena de l’espectacle sobre la figura d’Ocaña, reina de las Ramblas, amb Marc Sambola i Joan Vázquez, amb dramatúrgia de Marc Rosich. I el diumenge 30 de juny, es tancarà el cicle d’espectacles amb Las Glorias Cabaret, al Parc Ambiental de Serra Llarga. Cal recordar que aquests espectacles comptaran amb un servei gratuït d’autobusos amb la sortida a l’avinguda de Madrid 34 (Oficina d’Autobusos de Lleida), a les 19.15h.

Terrats en Cultura està patrocinat per la DO Catalunya i Estrella Damm i a Lleida per Moventis - Autobusos de Lleida, SA. A més, hi col·laboren el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Cooperativa Sanui Fruits, el Consorci del Turó de la Seu Vella, La Llotja de Lleida i les regidories de les Polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura i els Esports i de l'Hàbitat Rural i la Sostenibilitat.

Iniciatives culturals en espais singulars

Terrats en Cultura va néixer a Barcelona a la tardor de 2013 impulsat per l’associació Coincidències. Un grup de gestors culturals que van considerar que qualsevol espai pot ser idoni per a les iniciatives culturals. Van apostar per recuperar el vessant social, lúdic i cultural dels terrats. És així com, amb la vocació de trencar la relació tradicionalment jerarquitzada entre espectadors i artistes, per un cantó, i la cerca de nous espais per a propostes culturals, per un altre, sorgeixen els Terrats en Cultura. En el 2016, Terrats en Cultura va ser guardonat com a Millor Projecte Innovador als Premis Time Out.